מידע רפואי

מידע רפואי על ברית מילה

בדף זה מרוכזים ראשי פרקים של מידע רפואי בעניינים רפואיים כלליים הקשורים לברית מילה, נא ללחוץ על הקישורים הבאים אם ברצונך לקבל מידע על ⇐ההכנות לפני ברית מילה⇒ או על ⇐טיפול לאחר ברית מילה⇒, או לשאול ⇐שאלות על ברית מילה⇒ ולקרוא שאלות שכבר נשאלתי. ובכל שאלה וענין תמיד ניתן ליצור קשר >> .

מתי תאריך הברית?

בעקרון, צריכים לספור 8 ימים מיום הלידה עד יום הברית כולל יום הלידה ויום הברית עצמם.
לדוגמא, מי שנולד ביום שני, הברית תצא לו ביום שני שבוע לאחר מכן.
זה הולך ככה: 1- שני, 2- שלישי, 3- רביעי, 4- חמישי, 5- שישי, 6- שבת, 7- ראשון, 8- שני!

מוהל רפואי

יש לשים לב למספר דגשים:
יום ביהדות מתחיל מהשקיעה/צאת הכוכבים (כמו ששבת מתחילה בשקיעה של יום שישי), לכן תינוק שנולד אחרי השקיעה ביום שני, נחשב כנולד ביום שלישי.
במידה והתינוק נולד סמוך מאד לשקיעה, ייתכן שיתווסף יום לחשבון.
חשוב מאד לקיים את הברית דווקא ביום השמיני, אבל לפעמים לא עושים זאת וזה תלוי במצבו הבריאותי של הילד או מסיבות אחרות (צריך להתייעץ עם המוהל).

סיבות לעיכוב ברית

ישנן מספר סיבות העלולות לגרום לעיכוב בביצוע הברית, כמובן חשובה ההתייעצות עם המוהל:

צהבת יילודים – נגרמת כתוצאה מחוסר בשלות הכבד, ואין היא פתולוגית (זיהומית). בערכים מתחת ל-12.5 בדרך כלל הברית מתבצעת בזמנה, בערכים גבוהים יותר מסתכלים אם יש מגמת ירידה כללית של אחוז בילירובין בדם, ואז יתכן שתתבצע ברית במועדה. במידה והערכים גבוהים או שהיילוד נצרך לפוטותרפי, רוב הסיכויים שהברית תידחה עד לירידת הבילירובין לערכים נמוכים.

יילוד שחלה – חולי של חום מעל 38 מעלות (או תת חום מתחת ל36 מעלות) או חולי של סכנה (כולל אינקובטור או הנשמה) מצריך דחייה של הברית. יש להתייעץ עם מומחה לצורך קביעת מועד הברית. ניתן להתייעץ כאן או בטלפון.

תת משקל – אין בזה כללים מוחלטים, אך מקובל לומר שמשקל המינימום הוא 2,500 גרם, ובמילה שלא בזמנה ממתנים שהיילוד יגיע לפחות ל 2,700 גרם. אני מבקש לציין שיש בזה כמה גישות, ואני אישית מציע תמיד לבדוק פיזית את הילד לפני קבלת החלטה לדחייה של מועד הברית.

בכל מקרה של חשש, או נתון לא שגרתי ביילוד תיידעו את המוהל ולא לקחת סיכון שיהיה בסדר! תעשו שיהיה בסדר, אל תסתירו שום מידע מהמוהל!

טכניקות לביצוע הברית

צריך לדעת שככל שהטכניקה פשוטה יותר, היא יעילה יותר ומצמצמת אפשרות לסיבוכים. למעשה, המלצת משרד הבריאות היא דווקא השיטה המסורתית, שהיא הפשוטה, היעילה והמהירה מכולן. רופאים רבים כולל אורולוגים מעדיפים דווקא מוהל מסורתי!

הפעולות הנעשות בברית

הפעולות הקבועות בכל ברית מסורתית הן: תפיסה, חיתוך, פריעה וחבישה מסוגים שונים. על ההורים לשים לב גם כן לחיטוי וטיפול לאחר הברית. יש כאלו שעושים הפרדה או הפשלה, שמטרתה להפריד את ההדבקה הטבעית של עור הפריעה לעטרה. פעולה זו לא הכרחית.

אמצעי חבישה

אני משתמשבטכניקות חבישה מתקדמות, הכוללות סיבים נמסים (קואלגן Coalgan) ומעליהם פלסטר רפואי מתקדם (פאה-הפט Peha-haft). הסיבים מסייעים בעצירת דימום, ומונעים הידבקות של החבישה, ולאחר מספר ימים נופלים מעצמם באמבטיה.

תהליך ההחלמה

מידע מפורט נכתב בשבילך בדף טיפול לאחר ברית.

לנושאים נוספים עיינו בדף הבלוג

מזל טוב
ניפגש בשמחות!