שאלות נפוצות

שאלות על ברית המילה ותשובות בקצרה

תשובות קצרות לכל מיני שאלות על ברית המילה
שאלות ותשובות נוספות מהתחום הרפואי, אפשר למצוא במידע רפואי על ברית מילה, ותמיד ניתן ליצור קשר  בכל שאלה וענין
לנושאים נוספים עיינו בדף הבלוג

מה המחיר של ברית?

המלצת הוועדה לפיקוח על המוהלים לתעריף למוהל מומחה עומדת על 1,500₪. המציאות בשטח קצת יותר דינאמית, יש רבים המשלמים יותר ויש שמשלמים פחות. בתור לקוחות שלי – דברו איתי, אני זמין.

איך קובעים מתי תאריך הברית?

בעקרון, צריכים לספור 8 ימים מיום הלידה עד יום הברית – כולל יום הלידה ויום הברית עצמם.
לדוגמא, מי שנולד ביום שני, הברית תצא לו ביום שני שבוע לאחר מכן.
זה הולך ככה:
1- שני, 2- שלישי, 3- רביעי, 4- חמישי, 5- שישי, 6- שבת, 7- ראשון, 8- שני!

יש לשים לב למספר דגשים:
יום ביהדות מתחיל מהשקיעה/צאת הכוכבים (כמו ששבת מתחילה בשקיעה של יום שישי),
לכן תינוק שנולד אחרי השקיעה ביום שני, נחשב כנולד ביום שלישי.
במידה והתינוק נולד סמוך מאד לשקיעה, ייתכן שיתווסף יום לחשבון.
חשוב מאד לקיים את הברית דווקא ביום השמיני,
אבל לפעמים לא עושים זאת וזה תלוי במצבו הבריאותי של הילד או מסיבות אחרות (צריך להתייעץ עם המוהל).

מה הסיכון בברית?

כמו בכל הליך רפואי ישנו סיכון לסיבוכים רפואיים שונים. למרות זאת הסיכון הוא אפסי, וברית נחשבת לאחד התחומים הבטוחים ביותר מבחינת סיבוכים.

לדוגמא: בשנת 2013 נולדו כ- 85,000 זכרים יהודים, ולבתי החולים הגיעו רק 31 מקרים בלבד, הכוללים ברובם סיבוכים של דימומים ללא נזק משמעותי. חשוב לציין ש 13 מקרים היו של מוהל מוסמך ואילו שאר המקרים היו של מוהלים שאינם מוסמכים כולל רופאים! פחות ממאית האחוז של סיבוכים, אין תחום רפואי דומה לזה.

מה לגבי הרדמה?

פעולות רפואיות רבות חלקן אף מכאיבות, מבוצעות ביילוד בבית החולים ללא הרדמה מקומית. ההעדפה הרפואית היא להימנע מהרדמה, בשל הסכנות הכרוכות בה. משך אורך הברית הוא מינימאלי, סך הכול כמה שניות עד עשרות שניות. במשך זמן כה קצר אין צורך אפילו לא באלחוש מקומי. הרדמה מקומית אפקטיבית של האזור מצריכה סדרה של מספר זריקות, כאשר המשמעות היא שההרדמה יותר ארוכה, כואבת וממושכת מאורך הברית עצמה. בעת הצורך לפי בקשת ההורים ניתן להשתמש באלחוש מקומי כגון משחת אמלה Emla

אצלי תינוקות לא בוכים!

אני מתחייב (!), אם הבן שלך יבכה יותר מ-10 שניות, אל תשלמו לי, אני אלך הביתה…

אתם בתור לקוחות שלי, תזכו להתאמה אישית של אלחוש מקומי כבקשתכם ולפי הצורך.

בלחיצה כאן באפשרותך להרחיב ידיעותיך בעניין ההרדמה בברית המילה.

מה הדרך הנכונה לבחור מוהל?

מוהל צריך להיות קודם כל מקצועי. המלצות זה דבר חשוב מאד, אבל רוב האנשים לא יודעים מה צריך להיות בברית. לכן אנשים מתרשמים בעיקר מאופן הצגת הדברים וממליצים בלי כל קשר לעצם המקצועיות. תנאי ברור הוא הסמכה תקיפה מהוועדה לפיקוח על המוהלים, שימו לב ישנם מוהלים ואף רופאים ללא רישיון!!  כאן תראו את רשימת המוהלים המוסמכים.

כדאי לשאול מוהל מספר שאלות לפני שמזמינים אותו, כמו לדוגמה: באיזה אופן אתה מחטא את כליך? באיזה אמצעי חבישה אתה משתמש? מהי ההסמכה שלך? האם יש לך ניסיון בסיבוכים? איזה ליווי אתה נותן להורים?

בלחיצה כאן תועברו למאמר מקיף בנושא איך בוחרים מוהל.

מה עדיף רופא או מוהל?

עדיפות היא שאלה של עניין אישי, אך כדאי לדעת שלמוהל יש מספר יתרונות. ישנו יתרון של ניסיון כמותי, מה שנותן ידיעה והכרה בסיבוכים אפשריים וטיפול בהם. כמו כן התמחות ספציפית, ולא פיזור במספר תחומים. ישנן טכניקות מתחדשות, ובנוסף וחשוב מאד, רשות פיקוח מיוחדת. רשות זו היא הוועדה הבין משרדית לפיקוח על המוהלים.

רק 42% בלבד מהסיבוכים הרפואיים אשתקד נגרמו בידי מוהלים מוסמכים, למרות שהם מבצעים 80%-70% מהבריתות. משמעות הדבר היא שאחוז הסיבוך אצל המוהלים המוסמכים נמוך בהרבה מאשר אצל המוהלים הלא מוסמכים כולל רופאים!

אפיזודה קטנה, כל תינוק שנולד לבית המלוכה הבריטי נימול דווקא על ידי מוהל יהודי ולא רופא, לדוגמא הנסיך צ'ארלס נימול על ידי הרב יעקב סנאומן, המוהל הרשמי של הקהילה היהודית בלונדון.

מומלץ מאד להכנס לבלוג באתר הזה ולכתוב "רופא" – תופתעו!

האם חייבים לעשות טקס ברית מילה וסעודה?

הטקס הנהוג היום מורכב מעצם הברית בתוספת ברכות לפני ואחרי וקידוש מיוחד. מקורו מדברי חז"ל וכך סדר הברית מזה אלפי שנים. יש עניין גדול מאד לקיים לאחר הברית סעודה והיא נחשבת לסעודת מצווה, ומכל מקום אין לעכב את קיום הברית בגין כך.

איזה כיבודים יש בברית המילה?

אתם מוזמנים לקרוא על כך בפוסט שפירסמתי, ⇐לחצו כאן⇒ למעבר לפוסט.

מה לגבי ברית בבית?

למעשה, בחו"ל נהגו קהילות רבות למול בבית. אחת הסיבות העיקריות היא כדי לזכות לאור אליהו הנביא בבית. אמנם בימינו רבים נוהגים לעשות ברית באולמות או בבית הכנסת. כל עוד דואגים לשוות לטקס מעמד מכבד וראוי, אין מן הנמנע לקיים את הברית בבית.

אפשר לקרוא על זה בלחיצה כאן.

מה צריך להכין לברית?

מידע מפורט נכתב בשבילך בדף מה להכין לברית.

מהו תפקיד המוהל?

המוהל צריך לוודא את מצב בריאות התינוק והמשפחה לפני הברית, ולאחר הברית לבדוק את מצב הברית. אני אישית מקפיד לשמור אתכם הורים יקרים, על קשר צמוד, לפני ואחרי ברית לפי צורך.

לנושאים נוספים עיינו בדף הבלוג ואפשר גם לשאול כאן.